o nas

o ceramice

Wytwarzanie ceramiki jest zajęciem fascynującym i magicznym , z surowców powszechnych i pospolitych- gliny , piasku i wody z pomocą powietrza i za sprawą ognia tworzyć można przydatne przedmioty użytkowe oraz piękne i niepowtarzane dzieła sztuki .Na przestrzeni wieków prawdopodobnie od szóstego tysiąclecia p.n.e. pokolenia garncarzy zmagały się z tym rzemiosłem. Poczynając od prostej terakoty przez majolikę ,kamionkę ,porcelanę i fajans tworzyły jego historię. W czasach kiedy nie powstała jeszcze nauka zwana chemią i fizyką , kiedy nie było tablicy pierwiastków , technologie ceramiki były wynikiem prac niemalże alchemicznych , wszystkie receptury były rezultatem wiedzy empirycznej przekazywanej z pokolenia na pokolenie.

I właśnie na ten czas przypada okres największego rozkwitu tej dziedziny , w każdej epoce począwszy od antyku ceramika jest świadectwem ówczesnej myśli technicznej i artystycznej ,

Ceramika grecka przez swój kunszt urosła do rangi symbolu całej cywilizacji , podobnie w renesansie majolika , a w osiemnastym wieku porcelana . W dzisiejszych czasach zdominowanych przez masową produkcje przemysłową w zapomnienie odchodzi stare rzemiosło i jego tajniki .

O nas

Nie wiem dlaczego jestem ceramikiem , może to czasami droga wybiera nas , a może przez ciekawość poznania wiedzy, która pozwala dogadać się z żywiołami: ziemi, wody i ognia ,a może przez radość , którą daje ich obłaskawienie .

Od czterdziestu lat zajmuję się układaniem receptur mas i szkliw dopasowując jedno do drugiego ,  mąż mój projektowaniem , wykonywaniem modeli i form , malowaniem ceramiki i pisaniem ikon

W  pracowni ceramicznej podobnie jak w dawnych manufakturach metodami rękodzielniczymi, powstaje ceramika dekoracyjna :misy, patery ,wazony ; ceramika artystyczna: obrazy , dekory i kafle i ceramika użytkowa :zastawy , kubki ,kufle ,dzbanki , donice...

Wykonujemy również prace na zlecenie oraz wyroby reklamowe , organizujemy warsztaty ceramiczne i kursy szkoleniowe .

W pracowni ikonopisania malowane są ikony z zachowaniem tradycyjnych technik ikonograficznych.